söndag 27 februari 2011

Bröllop i släkten


Vi åkte upp hela familjen till Västerås för att gå på bröllop.  Planen var att vi skulle åka kl9 på morgonen för att vara i Västerås hos min faster vid 12-tiden. Pappa har alltid varit den som packat in alla väskor och påsar i bilen. När klockan var 8.55 gjorde jag familjen uppmärksam på att nu har vi 5min på oss, inga väskor var utburna men allt verkade vara packat och ståendes i hallen. Pappa börjar packa ut i bilen och vi gör oss klara, han tar tag i min och mammas klänningar som hänger i en resegarderob och tänker lägga ut i bilen men hejdar sig halvvägs och säger ”ni vill förstås att de ska ligga överst så de inte blir skrynkliga, så jag tar och lägger ut min rock först” Sagt och gjort det gjorde han och så satte vi oss i bilen och åkte, klockan var närmare halv tio. Vi upptäckte att vi var tvungna att handla mat på vägen så klockan går och det verkar som vi inte kommer komma fram i tid till lunchen kl12. 11.53 tycker pappa och brorsan att det är en bra idé att svänga in till biltvätten, det tar ju bara 5min att tvätta bilen det hinner vi. Faster och farbror som vi ska äta lunch och sova hos bor ju häri närheten så det är lugnt. Vi kör in i biltvätten och ringer faster för säkerhetsskull och säger att vi kommer bli lite sena.  
Vi kommer fram och börjar packa ur bilen då upptäcker vi att min och mammas klänningar inte är med. Vigseln skulle börja kl15 vi var tvungna att åka till kyrkan 14.15 ungefär pga biltvätten kom vi fram efter 12. Lite avrundat har vi 2tim på oss att äta lunch, springa ner på stan och köpa klänningar och fixa i ordning oss. VI var lite chokade och förvånade och det tog ett tag innan det kändes bra igen. Men vi lyckades hitta varsin klänning som passade till smyckena och som passade oss. Det var nog inte uppenbart på festen att vi snabbshoppat timmarna innan vigseln, vilket känns bra. Lite tråkigt på klänningen jag köpt innan och lagt ner tid på att hitta och planerat för att ha på mig. När ska jag nu ha den?
Bröllopet och festen var väldigt rolig, det var det bästa bröllopet jag varit gäst på, hittills. Ska på ett bröllop till i sommar som jag ser framemot och hoppas är minst lika roligt. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar