fredag 25 februari 2011

Sverige


Jag har inte skrivit så mycket i bloggen på sistone för den ska handla om vårt liv i Schweiz och jag har åkt till Sverige. Det är lite skillnad på Sbb och Sj, när jag väntade på tåget till Bern började folk bli lite oroliga och se sig omkring när klockan blir 7.56 och tåget inte kommit än, det skulle gå 7.57 gick 7.58. I Schweiz ska det vara punktligt och ordning och reda, det var det inte hos SJ. När jag kom till Arlanda så stod det fel tåg på informationsskylten men det var rätt tåg så jag klev på i rätt vagn och hittade rätt plats och satt där tills tåget kom till Stockholmscentral då blev det diskussion om min plats och vilket vagnnummer det egentligen var. Då hade SJ bytt tågnummer bara sådär utan att säga något men det löste sig och när vi åkt halvvågs till nästa station så byttes vagnnumren tillbaka. Inte för att det egentligen spelar någon roll då vi pratade med varandra och löste det men det blev lite strul. Sen blev jag lite förvånad när jag hörde en kvinna prata i mobilen och hon säger
-Tåget var bara 10min sent så det är ju jättebra, och jag kommer komma hem i skaplig tid.
I Schweiz hade man lynchat lokföraren eller något liknande för att försena tåg är allvarliga saker J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar