fredag 11 februari 2011

Födelsedag!

Idag firar vår födelsedag, på olika sätt. Jag har kört lata kattstilen och Oskar effektiva arbetsmyrstilen. Oskar har jobbat mycket hela dagen och inte hunnit med så mycket. Jag gått i skogen och dragit upp byxbenen tagit av min tröjan och lagt mig på en parkbänk i solen och lyssnat på en bok. Inte ofta man har 20grader varmt på sin födelsedag och kan ligga med bara ben och linne i solen och slappa. :-)
Vi tänkte besöka ett spa imorgon, det behöver man ibland så det blir väl vårt riktiga firande.  Även om jag ska slänga ihop en tårta snart med mina fina tårtverktyg från ikea.

Tror matbutiken vet om att vi fyller idag för de hade ett par knippen med färsk grönsparris. Kunde inte låta bli att handla det. Handlade massa mat eftersom vi inte kommer kunna handla någon mat i helgen, fick även den briljanta idén att hämta ut paket på posten. Trodde det bara var ett och ganska litet, det var två ganska stora. Två stora tunga matkassar+två stora paket+solen i ögonen+uppförsbacke hem=ragglande ostadig gång hem. Någon som vet vad jäst heter på tyska? Tänkte bara kanelbullar till vår inflyttningsfest på fredag för det måste ju vara svenskt.

2 kommentarer:

  1. Hejsan!

    Så trevligt med blogg!! Fick du mitt grattis-sms? Skickade till ditt schweiziska nummer. Grattis igen oavsett! Och hälsa grattis till Oskar! Här är det också sol minsann. Fast 2 minusgrader... Jag hade mest tänkt tvätta kläder och läsa dykteori idag, men hoppas det kan bli en promenad i solen även för mig.

    kram!

    Linnea

    SvaraRadera
  2. Ja just det, Oskar fyllde ju också igår. Hälsa och gratta honom i efterskott!

    Kul att få följa ert liv därnere hemifrån:)
    Kram!

    SvaraRadera