onsdag 16 februari 2011

Konstiga saker i nya landet

Jag har märkt en sak på mina många promenader i skogen. Är det fint väder soligt och varmt möter jag kvinnor mer stavar eller häst, många okopplade uppfostrade hundar samt två gubbar med sina slöa gamla hundar. Men om det regnar då möter jag nästan uteslutande joggande män och en och annan hund som vill leka med mig. Konstigt är det för jag själv joggar ju hellre i solsken än i regn, och hundarna måste väl gå ut oavsett väder. Fast jag växte ju upp i stan utan hund så jag har ju lite dålig koll på hundbiten.
En annan sak som är konstig här i landet är en svart katt som troligtvis tillhör någon granne. Han sitter alltid och spanar på mig när jag ska gå ut oavsett åt vilket håll jag går åt så ser jag honom sitta och stirra. Han riktigt följer mig med blicken och vrider på huvudet. Nu har jag inga kattkunskaper alls förutom att katterna på zoo gillar att ligga och slappa i solen. Lite läskigt börjar det bli för det känns inte riktigt som normalt kattbeteende att hålla koll på mig, samtidigt som det känns lite skönt att någon har koll på mig. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar