torsdag 11 augusti 2011

Vi skulle ha köpt en bil....

Vi gick ut för att kolla på bilar men kom hem med en cykel till maken. Han var så glad en cykel till bra pris(för att vara här) Schweiziskdesign, går att cykla med i uppförsbackar, man kan cykla hur snabbt man vill (hans förra cykel hade en max hastighet som inte gick att komma över trots nerförsbacke) som bara skramlar lite vid växling, och som har snurriga pedaler (trodde jag var standard på alla cyklar men tydligen inte)
Nya bilar är väldigt dyra, begagnade bilar är väldigt fula (rost eller vad som ser ut som kissfläckar på sätena) Vi har fått våra schweiziska körkort, vi lämnade in alla papper på onsdags morgonen och på lördag så kom körkorten med posten, det var snabbt jobbat. Men de snodde våra svenska körkort som jag hoppas vi får tillbaka för det underlättar proceduren att skaffa svenskt körkort sen. Speciellt jobbigt blir det om vi inte får tillbaka dem, då kan vi vara utan körkort i 180dagar om det vill sig illa, har jag hört.
sie erhalten beiliegend ihren neuen schweizerichen fürerausweis. ihren bisherigen ausländischen fürerausweis können wir ihnen hingegen nicht mehr aushändigen. Bei der Erteilung eines schweizerichen fürerausweis ausweise die von einem EU- oder EFTA-Staat ausgestellt worden sind eingezogen und den austellungsbehörden zurückgesendet werden.
Jag tolkar det som jag borde få tillbaka kortet men med googletranslate så blev det förvirrat, så vad tror ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar