onsdag 10 augusti 2011

Rodondendron på månen

Maken kom hem från en kortare vistelse i Sverige och frågade om det hänt något medan han varit borta.
-Det har det, en av getterna rymde men han kom inte längre än dit,  
Jag trodde först inte han var på rymmen utan stod och beundrade hans balansförmåga. Jag har nog aldrig sett en get hoppa upp i ett träd för att äta. Han var duktig och balanserade länge.
-Getter är speciella och hade det funnits rododendronbuskar på månen hade getterna varit där före människan.
-Säger du det, säger du.
-Mm fråga mamma så får du se. Vi hade ett par getter när jag var liten och dem åt allt, mammas rododendronbuskar, mina tejpade kojor och annat som kom i deras väg när de rymde vilket skedde i stort sett varje dag. Kröp de inte under stängslet så åt de upp det eller tog sig över, de är uppfinningsrika när de känner lukten av god mat.
-Jag trodde det var åsnor som äter allt de ser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar