onsdag 31 augusti 2011

Spindlar

Vi hade värmebölja och en dag hittar jag en liten liten spindel och har ihjäl. På kvällen började det regna, åska och blixtra. Det var då vi tog fram kikaren och konstaterade att det är otroligt tråkigt och händelselöst att kolla på grannarna.
En dag senare så ser jag en större spindel och har ihjäl, jag berättad inget om det för maken. Det blev ett fruktansvärt oväder med åska, blixtar, hällregn och hagel ungefär vid den tiden som maken skulle cykla hem från träningen. Han var inte torr och lycklig när han kom hem. Men som tur var kunde jag muntra upp honom med en kopp te och hans favorit choklad.
Jag ser ett klart samband mellan spindel-dödning och oväder precis som skrönan säger. Det är så lockande att ha ihjäl den stora spindelmamman vi har på balkongen, kroppen är stor som en stor geting ungefär och sen ben på det. Hon äter faktiskt getingar och det var länge sen jag såg till några myggor nu. Hon gör väldigt bra nytta och jag är glad att ha henne boendes på balkongen men jag är också nyfiken på vilket stort oväder det skulle bli om jag hade ihjäl henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar