fredag 19 augusti 2011

Företagsfest

Igår var det fest med makens jobb, åh det var roligt. Det fanns många olika aktiviteter att prova på och vi bjöds på obegränsat med mat&dryck. Vädret var inte riktigt med oss då det var omkring 30grader och gassande sol, vilket är alldeles för varmt iaf för mig. Och jag kan inte förstå dem som började dricka vin under eftermiddag i hettan, kall öl kan jag förstå och iskallt gott vatten men vin, nej. Aktiviteterna som fanns var mekanisk tjurridning, armborst, pilbåge, miniponny ridning, konstiga cyklar och fotbollsspel. De konstiga cyklarna var balansövningar, styr man vänster svänger cykeln höger, sen fanns det två cyklar som satt ihop inte som en tandem utan bredvid varandra, man fick styra genom att den ena bromsar. Det var mer utmaning för de andra än för maken och mig.
Fotbollsspelet var roligt, det var inte vanlig fotboll utan man spelade som table football. Vi var gubbarna och var tvungna att hålla oss i handtag som satt fast på ett långt rör och kunde bara flytta oss i sidled. Svårt att förklara bilden kanske kan förklara bättre.
När vi skulle hem så gick vi ner, festen var alltså uppe på gurten. Jag kan tänka mig att promenera ner för Gurten fler gånger men är osäker på om jag skulle orka promenera upp.
Nu ska jag ta reda på när regnet och kylan tänker komma hit, för jag längtar bort från denna hetta.

1 kommentar:

  1. Provade du den mekaniska tjuren?? Det är ju riktigt svårt:) Verkar ju ha varit en riktigt rolig fest! Kul med aktiviteter sådär!

    Kram!

    SvaraRadera