måndag 29 augusti 2011

Det här med bilen alltså

Vi har varit runt ganska mycket och kollat på bilar, vi har hittat några som är intressanta men sålda nästa gång vi kommer förbi och ska provköra.
Det som finns kvar och alltid kommer finnas kvar är nog alla oplar och en audi a6 som maken har ett gott öga till. Audin har ett bra pris och jag skulle inte vara emot den så mycket om det inte vore en kombi som gör att den är lika stor som ett kryssningsfartyg. Hur ska jag då kunna komma in och ut från garaget utan att knyckla till grannarnas bilar?
Vi ska provköra en liten köttbulle idag, en Mercedes a160 elegance. Liten, kanske för liten för att man ska sitta bekvämt men den uppfyller alla andra kriterier. Liten så jag kan köra in den i garaget och dörrar till det lilla lilla baksätet. Sen får jag nog in två resväskor i bakluckan, jag är ju ganska bra på pussel trots allt.
Jag har inte läst något positivt alls om opel därför är jag emot dem. De ska tydligen även ha rekord i rostning.


1 kommentar:

  1. titta här http://www.automotorsport.se/artiklar/biltester/20110822/begagnat-opel-insignia

    SvaraRadera