måndag 11 april 2011

Skogspromenad

Jag brukar vara ute i skogen och gå eller jogga. Jag vet inte hur långt för vägskyltarna ser ut så här.
De mäter i minuter inte i meter som man är van vid. På det vita står det Könizbergwald 610m betyder det 610m över havet eller över Berns nivå? Med tanke på alla uppförsbackar så kan det vara vilket som. Så här ser iaf områdeskartan ut,

Jag brukar börja i det gröna lilla området där det står Ried, sen går jag på en liten väg mitt i skogen parallellt med stora vägen och järnvägen, fram tills det att den andra stora vägen korsar. Där svänger jag av och går mot stärn, svänger av passerar Tubenträki och sen hem. Tar omkring en timme att ta sig runt, lite snabbare går det ju mer jag joggar. Men jag joggar bara där det är platt och nerförs för att uppförsbackarna är så otroligt branta att min kondis inte klarar dem än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar