tisdag 19 april 2011

Ikea

Vi var på ikea i lördags för att jag ville ha saker :-)
Vi var inte ensamma vi tog med oss Makens jobbarkompis, en tjej från Tyskland som har naglar som intresse :-)
Ikea är stort vi åkte hemifrån vid 10-tiden och kom hem igen vid 14-tiden och då var det inga bilköer och i stort sett inga köer inne på ikea.
Det viktigaste vi köpte det var solstolen och planteringsgrejerna. Fick syn på en tavla och tänkte på en kompis och snål som jag är så köpte jag inte tavlan men jag tog en bild :-)

Söndagen då byggde jag ihop min solstol som jag även oljade in, vi köpte olja av någon anledning och sen när jag läste om min solstol så skulle den oljas. Jag hade nog inte gjort det annars om oljan inte funnits rakt framför näsan på mig. Igår så provade jag den och bröt direkt mot polkagris förbudet Maken införde förra gången jag var på balkongen i solskenet.
Men det är faktiskt svårt att smörja sig på ryggen när man är ensam hemma och jag kan inte tillräckligt mycket tyska för att fråga grannarna om hjälp heller :-)

1 kommentar:

  1. "O tänkte på en kompis".... ehmm... jag e väl lite mer än så?! Envåldshärskare över mitt eget lilla universum, perfekt i vissa avseenden mm... plus att jag e väl en av dina närmaste vänner. skulle jag vilja påstå!
    Kom hem snart! Saknar dej massor gumman!
    Puss o kram

    SvaraRadera