fredag 7 juni 2013

Sol och bad

Jag och hunden var på utflykt igår, det var väldigt roligt och utmanande. Första utmaningen var att parkera, det gjordes i vägkanten. Vi fick köra in lite trixit bakom ett vägräcket så att säga, så vi stod mellan vägräcket och ett stup. Då är man glad över att bilen är liten. Därifrån var det bara ner för backen ner mot min kompis stuga. En väldigt mysig liten stuga, påminner om en sommarstuga eller fjällstuga. Vi drog fram solstolarna direkt och sen satt vi där hela dagen. Mer eller mindre, vi var ju tvungna att fixa lunch och sådant.
Vi gick ner i vattnet men jag konstaterade väldigt snabbt att det var för kallt för mig för att bada. Men jag var tvungen att kasta i Hnokki, maken hade nog aldrig förlåtit mig annars.

Grannens båt som guppade runt bojen.

Härliga syrener i solsken.

Hade det varit varmare i vattnet hade jag vågat mig ut längre och fått en mycket bättre bild på vattenfallet. Sjön består av smältvatten från alperna, så på vintern finns ingen sjö.

Här sitter jag och har det bra i solen, för jag har ingen aning om vad matte kommer utsätta mig för senare.

Han vågade att smyga ner och nosa på vattnet själv. 

En undervattensbild på mina fingrar som får bevisa att jag faktiskt var i vattnet lite.

Motvilligt nybadad, har man slängt i honom måste man ju ta en bild som bevis. Ja, vattnet är precis nedanför terassen, otrolig lyx.

Att köra hem sen var spännande, schweiziska landsvägar är mer utmanande än svenska. Slingriga vägar med fin utsikt och kurvor i 180*. Bilens vägegenskaper och mina köregenskaper sattes på prov ordentligt. Men vi kom hem hela och hållna, trots varningsskyltar om kossor på vägen. Sen sov vovven gott hela kvällen och natten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar