måndag 17 juni 2013

Bilinbrott

När jag häromdagen skulle hoppa in i bilen för att åka och handla så märkte jag att någon varit inne i bilen. Förardörren var öppen, den stod inte på vid gavel men den var inte helt stängd utan öppen kanske en halv centimeter. Jag tyckte det var lite konstigt men tänkte inte på bilinbrott först, sen såg jag en putsduk ligga på golvet på förarsidan. En putsduk jag aldrig sett tidigare men eftersom mercedes hade sin logga på den så tänkte jag att den bara måste höra till bilen. Då börjar hjärnan komma igång och jag noterade att mina solglasögon var borta, men tänkte fortfarande inte på bilinbrott utan började fundera på om jag tagit upp solglasögonen till lägenheten. Sen fick jag en klar tanke, är gpsen borta så har vi haft inbrott i bilen och det skulle förklara den öppna dörren och putsduken på golvet. Gpsen var borta som synd är för jag hade behövt den idag då jag och Hnokki ska på utflykt.
Maken sa åt mig att ringa och anmäla till polisen, så jag ringer dem. Det var märkligt jag förklarade att jag haft inbrott i bilen och ville anmäla, men att det är första gången så jag vet inte riktigt hur det går till. Vi pratade lite och sen avslutar polisen samtalet med att säga, då skickar vi en patrull till dig, de kommer ringa när de är framme.
Kan de ha trott att bilinbrottet håller på nu, tänker jag.
Efter 20min kommer det mycket riktigt två poliser, så vi tittar på bilen, pratar och fyller i papper. Snabbt och effektivt, en av poliserna hette Benz i efternamn vilket är väldigt passande då vi har en mercedes.
Bilen ser hel ut och fungerar som den ska så det är ingen fara och ingen anledning till oro riktigt än.

Jag och Hnokki ska först till veterinären som blir en utmaning utan gps och många små enkelriktade gator med lite vägarbeten och sen ska jag hitta ut därifrån också. Efter veterinären så ska vi åka till Gruyère området för att slappa, sola och bada.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar