tisdag 18 juni 2013

Det blev en dag på landet

Jag och Hnokki lyckades faktiskt köra runt utan gps, körde inte fel en enda gång. Jag hade i och för sig skrivit ner lite stödord på en lapp, som avfart 12, högersväng mot getterna.


Så fort vi kom fram till den mysiga lilla stugan så hoppade Hnokki ur selen och kopplet för att sola naken. Han föredrar att springa runt naken och är man på landet så är man.

Så fort barnets mamma gick i väg för att hämta dricka eller solkräm så kom Hnokki och vaktade barnet. Lite gulligt att han tar sitt vaktande på största allvar. 

Vattnet är riktigt nära så vi kunde inte låta bli att hoppa i. 



Hnokki hittade ett eget lite område att bada i. Han gillar inte att bada men var ändå i och doppade sig upp till magen, men inte längre. 

Förra gången var det för kallt för mig att bada men igår var det svinkallt i början men behagligt efter en stund.

Så jag bestämde mig för att simma bort och ta en bild på vattenfallet, man ser lite av det. 

Här är en bättre bild. Det var en utmaning då jag fick simma ut där jag inte bottnade och försöka få en bra bild medan jag trampar vatten. Vill du utmana dig själv vi sommar så försök att hålla kameran helt still medan du trampar vatten, släng en liten ström i vattnet också. Att ha en vattentät kamera är underbart. 





1 kommentar: