tisdag 4 juni 2013

Rosenträdgården

Hade med mig kameran så jag kunde ta lite bilder på rosenträdgården som jag lite slarvigt kallar för rosengård. De allra flesta av våra besökare har faktiskt fått knata upp dit och njuta av blommorna, utsikten och motionen. Trots avsaknaden av rosor så var det ändå färgglatt och vackert. 




Enda rosen jag såg, eller ros och ros knopp är ett bättre ord. Annars var det tomt på rosfronten, men så har det också regnat mer eller mindre konstant sen april. 



En närbild på en okänd blomma är ett måste när man sett ungefär 30st japaner fota den.

Kattjakt. 

Det blev ingen fisk i den lilla dammen som har ett djup på kanske 10cm. Han gav upp efter ett tag. 

Jag var ute efter en bild på das bundeshaus med Berns flagga fint vajande. Men det var svårt att inte få med  den fina gula lyftkranen och kyrkan som skymmer så fint. 



Gräskullen till vänster i bild heter Gurten, det är också ett ställe som många av våra gäster fått besöka. Bernermünster heter kyrkan med det höga tornet som är snyggt dekorerat med en byggställning. Den kyrkan använda maken som väckarklocka första tiden i Bern. Han bodde på ett hotell som ligger granne med kyrkan och klockringningarna hörs ordentligt över staden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar