onsdag 6 juni 2012

Regn

Det regnar ganska mycket här nu, troligtvis för att jag inte planterat något på balkongen. Kom fram till att det blev för jobbigt att vattna då det är 30 grader varmt och sol. Lite lurad känner jag mig.

Vi som inte behöver gå till jobbet har varit inne och tittat på film. Många filmer är tyvärr väldigt förutsägbara och har jag inte klurat ut inom 15min hur den kommer sluta med eller utan Hnokkis hjälp får man klassa det som en bättre film. Vi har betat igenom alla Batman filmer och funderar på om vi har tid med alla Bond-filmer, de är ju många fler. Men dem ger oss förhoppningsvis inte lika många frågor att fundera på. Batman träffar en tjej per film som han blir tillsammans med och som får veta att Bruce Wayne är Batman. I filmen efter vet fortfarande ingen vem Batman är och tjejen är mystiskt borta. Allt ska vara så hemligt med Batman och ingen ska veta vem är som  med alla andra superhjältar. Batman har en garderob med tio uniformer, var kommer dem ifrån? Har han gått till skräddaren och bett om tio likadana gummidräkter med en speciell logga på, hur har han i så fall fått skräddaren att hålla tyst? Sen är det ju hans vapenarsenal som också har hans logga överallt, var kommer alla vapnen ifrån egentligen? Även om man är en beige liten gubbe så tror jag att bilhandlaren kommer komma ihåg en om man frågar efter en svart bil som kan köra upp för husväggar.
Jag kom iaf på varför alla hus i Gotham City är omkring 30vån höga det är för att Batman ska ha en chans att överleva alla fall, han blir knuffad ner för hustak med jämna mellanrum och ju längre fall höjd desto mer tid får han att plocka fram en lina som ska rädda hans liv på ett eller annat sätt.
Det är något vi borde räknat på i fysiken, om man knuffar ner Batman från ett hustak han faller handlöst till tionde våningen då han fått fram sin lina och kastat runt något så fallet plötsligt bromsas upp. Vilka krafter och åverkan blir det egentligen på kroppen?
Man kanske inte ska tänka så mycket när man ser på film, helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar