torsdag 14 juni 2012

Bröllopsresan

När maken kom hem från sin vistelse i Sverige så diskuterade vi vår bröllopsresa som vi inte åkt på än. Han kom med några argument om varför vi inte ska åka till söderhavet. Medan han lägger fram sina argument så ritar jag upp indifferenskurvor i huvudet och kommer fram till att det finns bättre resmål teoretiskt än söderhavet. Klockan var ett på morgonen så jag var trött och hade haft varmt och soligt väder så länge jag kunde minnas. Så när jag gick med på att skippa söderhavet berodde det på att en av indifferenskurvorna hade vädret på en axel och jag tänkte att jag fått så mycket sol att det kan vara skönt med normalt väder och inte vara garanterad 30grader och sol. Mina skor har inte varit torra på en vecka och jag börjar ångra mig så smått. Lita inte på indifferenskurvor som man ritat upp lite snabbt i huvudet mitt i natten.

 Valde bort det här landet, ser underbart varmt och torrt ut.

För det här landet som inte alls ser lika varmt och torrt ut. Men jag ska iaf införskaffa ett par gummistövlar och regnställ just in case.

Vi vet inte än om vi kan åka för det beror på om maken får semestern beviljad och just nu vet vi inget om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar