lördag 23 juni 2012

Midsommar

Midsommar firas inte här vilket är lite trist. Inte har vi någon grill, sill eller nubbe att fira med själva. Så för oss var det en helt vanlig fredag. Vovven och jag brukar gå ganska mycket i skogen för att temperaturen och luften är bättre där än på balkongen. När vi kom fram till en av de största grillplatserna i skogen blev jag fundersam. 
Det brukar inte ligga en hög med lastpallar och skräpa, det brukar heller inte sitta en massa vita lappar runt omkring på grillplatsen. Min tanke var att det skulle anordnas något som kunde liknas vid valborg, sätta eld på lastpallarna och att vi som bor i området är välkomna dit på grillning eller något åt det hållet.
Så fel jag hade.

Någon var ute i god tid för att reservera grillplatsen till en födelsedagsfest. Det var väldigt oväntat då jag är ovan vid att man reserverar grillplatser i skogen. Men jag kan förstå dem då det är en populär stor härlig grillplats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar