tisdag 31 maj 2011

Lördag


Vilken toppenhelg vi haft. Vi började med att åka in till stan vid lunchtid på lördagen, börjar bli dags att boka bröllopsresan. Vi var runt till ett par resebyråer och kollade, men vi har inte bokat något än. Ska kolla i Sverige om det är billigare vi har ändrat oss kommer inte bli västindien utan söderhavet. Just för tillfället vill jag bo på ishotellet men så har vi +30 och sol, och till SJ vill jag bara säga att trots det så klarar tågen av att gå i tid. 

Vi åkte tillbaka till stan på kvällen för att gå på bio, det var en upplevelse. Första gången jag var på 3D bio, textat på två språk tyska och franska, odubbad film och en 10min paus mitt i filmen. Blev lite överraskad och trodde filmen var slut när de tände upp och i så fall hade filmen varit otroligt dålig med ett konstigt slut :-)

Efter filmen gick vi och tog ett glas vin och av olika orsaker så hamnade vi på ett väldigt konstigt ställe. En ute kravall i Christiania sammanfattar stället ganska bra. Utomhus, mycket folk, mycket graffitti, rom och cola med mer rom än cola, många rökare, bajjamajjor och faktiskt några dansgolv inomhus som vi inte hann besöka. Inte min typ av ställe och jag kommer nog inte återvända men det var en rolig upplevelse ändå. Och nu vet vi att tåget inte går så sent utan man får åka nattbuss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar