onsdag 25 maj 2011

Lunchtid


Bern är en stressfri stad, lugnt tempo, gott kaffe och fin natur. Jag är så avstressad att mina luncher och fikastunder numera tar hela dagen, därför blir det mindre tid till bloggen ;-). Det slog mig idag när jag kom hem från en eftermiddagsfika att oavsett när och vem jag möter upp så kommer jag hem sent på kvällen. Det skulle kunna bero på alla skoaffärer och klädaffärer. Insåg idag att om skor har ett herrnamn så kostar dem mycket och om en klänning har ett kvinnonamn så kostar den massor. Donna Karan, Karen Millen, Christian Loboutain, Jimmy Choo mfl. Å andra sidan så är det skillnad på dyra och billiga saker.  Som lyxhustru borde jag ha skor och en klänning som har ett namn, men Maken som jobbar hårt för våra pengar kan vara av en annan åsikt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar