söndag 8 maj 2011

Utebliven grill

Vi tänkte skaffa grill och ha lite grillfest på balkongen i värmen. Förra helgen köpte vi rosévin som jag fått för mig skulle vara gott och eftersom jag inte ville dricka det ute på balkongen i hällregn så sparade vi flaskan till denna helg. Planen var att köpa grill och mat på lördagen och sen ha trevligt på kvällen med lite vänner. I fredags var Maken ute med jobbet och bowlade och drack öl. Då fick han veta av ett par kollegor att man inte minsann bara kan gå och köpa sig en grill och ha grillning, oh no, man måste fråga grannarna om lov först. Grannarna var inte hemma, vi tänker bara prata med dem som har balkongen bredvid för dem som bor under oss har ingen balkong utan ett inglasat uterum på andra sidan lägenheten.
Därför blev det ingen grill och grillfest. Vi lagade mat och drack rosévinet under matlagningen istället det var inte alls gott att jag hällde ut det. Maten blev dock bra väldigt god! Hemgjorda hamburgare för man kan ju inte äta kalv- och trutfilé varje dag.
Vi unnade oss en påskmust och en ramlösa till maten, det är mer exklusivt och fest för oss än vin. Det går inte att få tag på smaksatt mineralvatten utan socker eller sötningsmedel. Sötat smaksatt vatten är inget jag rekommenderar.

1 kommentar:

  1. Men finns det påskmust då? Eller har ni fått det från Sverige? Hemmagjorda hamburgare är riktigt gott! Ännu godare om man grillar dom, men det får ni ju prova sen när ni frågat grannarna om lov då:-)

    SvaraRadera