söndag 27 mars 2011

Vad har vi köpt för växter?

Vi köpte jord och växter till balkongen, vi vill ha lite örter som man kan ha i matlagning och hittade en låda med sex stycken olika, men ingenstans står det vad det är för sorter. Jag hoppas att någon av er vet, tre av dem har jag klurat ut iaf.

Den här är okänd och luktar kanske lite åt citronhållet men jag är osäker då jag var på citronmelissen precis innan :-)

Okänd nummer två.

Okänd nummer tre. Bladen är lite ludna kan lukta mint men det är en annan jag misstänker lite starkare är mint för den luktar väldigt starkt av mint. Men jag kan ju ha fel.

Den här luktar oregano, så det är min gissning. Vilken är din?

Här är den som luktar väldigt starkt av mint att det bara måste vara mint.
Citronmeliss om jag inte är helt ute och cyklar.

Hur långt avstånd borde jag ha mellan plantorna i balkonglådan? Vad kan jag plantera för ätbara saker i de andra lådorna förutom tomater?

2 kommentarer:

  1. Herregud, jag har då ingen aning! Det enda jag känner till är persilja typ och ingen av dom ser ut som det. Dill och gräslök känner jag också till, det är dom man har på chipsen:)

    Lycka till med klurandet!
    Kram

    SvaraRadera
  2. 1. Citrontimjan, 2. Timjan, 3. Salvia, 4. Oregano, 5. Mynta, 6. Citronmeliss Pussar från Deutschland
    xxx Tina

    SvaraRadera