måndag 14 mars 2011

Återvinningen

Förra veckan gav vi oss ut på upptäcktsfärd så det var pappershämtning och vi fortfarande inte visste var vi skulle göra av det. Hur svårt ska det vara att göra sig av med sin pappersåtervinning egentligen?
Eftersom jag är lite uppmärksam har jag sett skyltar vid garageutfarten om pappershämtning så jag trodde man skulle lämna det där. Tre månader och ett par Ikeaturer gör att man verkligen behöver lämna av pappret och kartongerna, jag är så glad över vårt stoooora förråd. När vi var nere och promenerade i garaget såg jag lappar uppsatta med information om att vi måste flytta bilen på tisdag för de ska spola rent. Naturligtvis är det den tisdagen Maken är på tjänsteresa i Polen så jag måste flytta den. Jag har körkort och jag har kört bil endel i mitt liv det jag känt en liten panik över är att Makens bil är trögrattad, jag är ovan vid den, det är millimeterprecision i garaget, jag vet hu rädd Maken är om sin bil och var sjutton ska jag ställa bilen under dagen? Jag hittar inte i det här landet och har inte kört här heller än. Snäll som han är lät han mig svettas lite över det här i ett par dagar, innan han berättade att vi kunde ju ta bilen och parkera på Ericsson på söndagen och sen promenera hem. Vi gjorde det och det är inte alls långt hem därifrån och det är ungefär halvvägs till skolan. Skulle vara perfekt cykelavstånd till skolan tyvärr är cyklar dyra i det här landet att vi troligtvis inte kommer skaffa en CHF 2000 för en och då är den inte ens lite motordriven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar