lördag 16 februari 2013

Val av lägenhet

Innan jag flyttade ner skickade jag maken Bern-runt i jakt på en lägenhet. Jag satt hemma i Sverige och kollade lägenheter på nätet och sen skickade iväg maken för att ta sig en titt. Efter ganska många lägenhetsvisningar så stod valet mellan två lägenheter i samma område, men ganska långtifrån varandra.  Vilket inte spelade någon roll då jag aldrig varit i området och visste absolut ingenting mer än att maken skulle få cykelavstånd till jobbet. Det var någon som var nyfiken på hur den andra lägenheten såg ut, den som jag valde bort. Jag har glömt vem det var så jag postar bilderna här och hoppas på att personen fortfarande tittar in här då och då i bloggen-som-aldrig-uppdateras. Först kommer lägenheten som ratades, det var inget enkelt val men det blev väldigt bra. Speciellt med tanke på att vi nu bor nästan på landet och den andra lägenheten ligger vid en stor vältrafikerad väg.








Här är mäklarbilderna från den lägenhet som jag valde.











Det var ljuset och rymden som var avgörande, för mig. Jag upplevde att maken inte brydde sig så mycket.

1 kommentar:

  1. Jag vet ju av erfarenhet att ni har en fin lägenhet, med bra läge! (för folk som gillar landet, och det gör ju jag) Men ändå nära stan ju. Lustigt att du skrev detta idag då jag tidigare letade upp eran lägenhet på Google earth :)

    Kram!

    SvaraRadera