fredag 19 oktober 2012

Paintball

Vi spelade paintball för några veckor sen, eller maken spelade och jag och ett par andra fruar satt och solade oss. Herr Barbar var den drivande som låg bakom idéen och inbjudan men ändå var det lite av en chock att se honom. Han tog det hela seriöst, för han hade speciella paintball-kläder och egna vapen, dessutom såg han ut som en femåring i en godisbutik. Nu kan man tro att kläderna var gamla, slitna och oömma men icke, det var speciella inbyggda skydd och annat.
Fru Barbar var gravid och hade beräknad födsel omkring datumet för paintballen, men deras son trivdes så bra där han var så herr Barbar kunde spela i lugn och ro. Deras son föddes efter mycket om och men för någon månad sen ungefär.
När maken kom hem från jobbet igår så nämnde han att några på jobbet skulle spela paintball nu på söndag och trodde jag att Herr Barbar som verkligen gillar paintball vill vara med. Jag gav ett ärligt svar att jag tror chansen är liten för de fick barn för någon månad sen och det var ingen lätt födsel, de vill heller inte ha besök än utan försöker komma igen och hitta rutiner. Maken tyckte vi skulle fråga i alla fall, sagt och gjort ett mejl skickades idag till herr Barbar trots att ingen trodde han skulle kunna. Svaret han gav var väl mer eller mindre ja, ja, ja, ja men jag måste fråga frugan först. Jag blev positivt överraskad och nu blir det paintball på söndag för maken, jag och Hnokki har inte bestämt oss än.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar