söndag 28 oktober 2012

Maken flydde

Jag tog hunden till veterinären för att kastrera honom, det var ingen rolig dag. Vi åkte dit tidigt på morgonen och han var väldigt glad att komma dit då han gillar veterinären, för man får mycket godis. Han är nog inte lika vänligt inställd nu, han var väldigt stressad och gnällig när jag hämtade honom. Han hade även en fin tratt runt huvudet som knycklade till öronen lite grann så han hade problem med att gå i trappor och hoppa upp i bilen, det gick inte alls. Eller så berodde det på att han var lite groggy efter narkosen men ska jag gissa så gissar jag på tratten. Skaffade en munkorg åt honom för att han inte ska slicka och tugga på stygnen, han ser ut som hundversionen av Hannibal Lecter.
När jag lyckas få med mig hund och två stora kassar mat från garaget till lägenheten, tar jag maken på bargärning när han packar resväskan i rask takt. Han blev rädd att det var hans tur sen och flydde istället.
Så skulle det kunna vara, eller så packade han väskan för han skulle resa till Ungern dagen efter. Han kommer frysa när han kommer hem, han åkte i sin tunna jacka för det var 15grader och sol. På gränsen mellan jacka och tröja. Nu är det minusgrader och så pass mycket snö att man kan åka pulka. Man kan tro att det här kvalificerar en hämtning på flygplatsen men inte då, jag tänker inte åka bil så länge bilen har sommardäck och det är vinterväder. Kanske ska kolla om däckfeén har bytt däck under natten, eller måste man göra det själv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar