måndag 22 oktober 2012

Tankar

Det är fascinerande att man kan komma och tänka på någon när man gör något. När det kommer till paintball kommer jag alltid tänka på herr Barbar. De gånger jag ska köra i gång diskmaskinen tänker jag på min kompis som provade att köra diskmaskinen med handdiskmedel istället för maskindiskmedel, lagom innan en grillfest. För er som inte provat så skummar det tydligen ganska ordentligt. Enligt google kan det se ut så här;

När jag går i trappan upp så tänker jag att min kompis hade rätt som sa att stegen är högre än en normal trappa.
När jag gör béarnaisesås tänker jag på farmor som hade sitt speciella uttal.
När jag kokar ägg tänker jag på julen 2011 och pappa. Maken lämnade av mig hos mina föräldrar på en av mellandagarna, det var ganska tidigt innan frukost för mig. Det första jag lägger märke till är att dörren till det rummet jag brukar sova i när jag är där är stängd, lite fundersam blev jag. Ganska tyst var det i huset så jag undrade om alla låg och sov, men som tur var hittade jag pappa i köket som var i fullfärd med att göra frukost. Helt plötsligt när man vänder sig om i köket så står min brors kompis där, väldigt oväntat för mig. Hon hade tydligen spelat spel med mina syskon kvällen innan och sovit över istället för att åka hem till sig, det var hon som var den mystiska gästen i "mitt rum".
Pappa frågar hur vi vill ha våra ägg och kompisen svarar att hon vill ha fast vita och gulan ska vara precis mittemellan lös och hård. Precis så vill jag också ha mina ägg nämligen, därför satte det sig i minnet. Det är inte särskilt lätt för mig att få till dem på det viset heller. Men pappa lyckades faktiskt så vi fick avnjuta perfekta ägg och vi tre hade en riktigt trevlig frukost. Syskonen började droppa in en efter en lite senare.
Jag vet inte riktigt varför jag tänker på de här händelserna utan jag bara gör det.

2 kommentarer:

  1. Så vill jag också ha mina ägg! Blev förresten väldigt sugen på kokt ägg nu, och måste nog koka mig ett par stycken. Använder "kalles äggklocka" på min iPhone, och sen jag började med den blir mina ägg alltid som jag vill ha dom!

    Och ja, stegen var väldigt höga i eran trappa :) Känner igen det där att man påminns om saker när man gör vissa saker. Händer mig ofta också.

    Hoppas att allt är bra med dig/er!
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Hahaha... skönt att du väljer att föreviga den inte tillräckligt gamla historien =)

    SvaraRadera