tisdag 28 februari 2012

Hundliv

Livet har ändrats ganska mycket sen Hnokki flyttade in, både bra och dåligt. Han är nog den enda hunden i grannskapet som skäller på allt och alla så ikväll blir det kurs. Vi börjar med en teorikurs och Hnokki får följa med han också för att vi inte har någon hundvakt än.
Sen ska vi gå praktiska kurser och träna honom så han ska bli minst lika smart som Wallace&Gromit Gromit. Det är min vision. Men jag får väl nöja mig med om han lyder oss.
Bra träning är det om vi ska vara barnvakter, dels all extra dammsugning och städning för att jag inte vill att han ska äta saker från golvet och dels tålamodet när han inte lyssnar på oss.

Senaste dagarna har det varit vårväder omkring 10grader och sol så härligt så härligt. Därför är det extra trist att behöva sitta hemma två dagar för att vänta på rörmokaren, det kom en igår men han kunde inte fixa det så det skulle komma ett proffs idag. När proffsen väl kommit och gått hem ska vi gå på en långpromenad i solen har jag bestämt. Ska försöka trötta ut honom så han sover 19.30-21.30.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar