tisdag 21 februari 2012

Hnokki

Vi har skaffat hund och det är mer positivt än negativt än så länge. Han flyttade in med oss i fredags så allt är fortfarande lite nytt och skrämmande. Det jobbiga är att han inte sover hela nätterna utan väcker mig då och då, det började med att han väckte mig för att gå ut och kissa vilket är helt okej, men att väcka mig kl 3 på morgonen för att leka känns inte lika okej. Jag är inte alls leksugen kl 3 på morgonen. Han ger glädje, sällskap och kärlek som absolut väger upp det negativa. Jag hoppas att vi kommer få honom rumsren, sova hela nätterna (att han småskäller i sömnen får vi nog leva med) sluta skälla på allt från fåglar till joggare och sluta dra i kopplet, sen vill ju jag att han ska vara väldigt bra uppfostrad i övrigt och att det kommer kräva tid och jobb av oss. Mest mig då maken spenderar så mycket tid på jobbet.

Här har vi en bild på honom när han lagt sig i sin säng vilket är ganska ovanligt, för han lägger sig oftare på golvet.

2 kommentarer:

  1. En liten raring! Gissar att det är fullt upp nu?
    mamma

    SvaraRadera
  2. Men så söööööt!! Vad heter han då?

    SvaraRadera