torsdag 16 februari 2012

Grindelwald

Vi bestämde oss för att göra en utflykt till Grindelwald för att fira vår födelsedag. Det var en alldeles underbar dag. Vi tog bilen till Grindelwald sen hoppade vi på en buss som tog oss upp på en alp så vi fick en lång fin kälkbacke på ca 12km.


Bilden är tagen på väg till Grindelwald och man kan tro att det är en sådan stig vi åkte ner, det var det inte riktigt.

Brottsligheten kan inte vara så hög när man använder en sten som stöldförsäkring. Kikaren är väldigt dyr och fin kanske ska tilläggas.



När jag ser sådana här hus undrar jag hur man tar sig till dit för det är sällan jag ser vägar som leder fram till husen.
Att ta sig från huset gör man på skidor såg vi på alla spåren.
Hit upp gick bussen, sen var det bara att hoppa upp på kälken och ta sig ner.


Här byggs husen så stabila att man inte behöver skotta taken.
Det är lite skidspår även uppe på en alp utan lift.
Här är kälkbacken med lite utsiktsbilder. Både jag och maken är faktiskt med på denna bild. Min tumme och maken är en av de svarta prickarna, tror jag i alla fall så vi säger att det är så.




Tro det eller ej men det fanns ett par barer längs vägen. Vi stannade till för att dricka lite glühwein i solskenet. 


Vi klarade oss ända ner utan större skador.

1 kommentar:

  1. Ser ju sjukt roligt ut det där!! Jag vill också åka kälke i massa kilometer! Lite svårt att göra det på min födelsedag bara :) Men jag har ju å andra sidan färska jordgubbar då!

    SvaraRadera