fredag 22 juli 2011

Tell

Första helgen när vi båda var tillbaka hemma hade maken planerat en överraskning åt mig. Vi åkte till Interlaken för att titta på den årliga Willhelm Tell teatern. Han är väldigt bra min make på många sätt och vis men planera stadsutflykter är inte riktigt en av dem. Jag visste inte vad vi skulle göra eller när vi skulle komma hem igen så jag frågade om jag borde ta med mig byxor och tröja men fick till svar att nej det är ju 30grader och sol. Tog med mig ett par byxor iaf även om det grymtades om det lite, det var tur jag gjorde det för det var en utomhusteater vi skulle på mellan 20-22.30. 22.30 är det kallt ute även om det är 30grader som sol på dagen ;-)
Det var intressant och roligt att vara på teatern, jag fattade väldigt väldigt lite av dialogerna men det handlade om Tell och om hur Schweiz bildades. Jag bestämde mig för att komma tillbaka när jag kan mer tyska när nu det blir. Interlaken var en fin stad men kändes ganska turistig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar