måndag 25 juli 2011

Ny bil

Vi lämnade bilen i Sverige för den var så stor och fin att jag inte vågade köra in den i garaget. Vi behöver en bil som jag också vågar köra in i garaget.
På vägen till Interlaken så pratade vi lite om bilen vi ska ha.
-Ska bli så kul att köpa bil, jag ser så mycket fram emot det. Har du funderat på vad du vill ha för bil förutom att den ska vara trafiksäker och ha bälten för det är ju självklart.
-Hmm nej inte så mycket, jag bryr mig inte om färgen och lacken så mycket, spelar ingen roll hur mycket den drar då vi inte kör så mycket. Vad har du tänkt?
-Jag vill ha en med fem dörrar och ett bra bagageutrymme. Man ska även kunna sitta bra i baksätet eftersom när vi åker så är det ofta med fler än oss.
( ett par minuters tystnad)
-Det är tur vi åker tåg idag så jag kan dricka en öl eller två.
(här tänker jag mhm men man får ju dricka 1-2öl och sen köra bil lagligt här i landet)
-Ja och så är det fin utsikt att kolla på också.
(tyst ett par minuter igen)
-Jo jag har ett krav, jag vill att bilen har USB uttag till stereon.
-mhm jaha okej.
Vi åker tåg lite till, kliver av börjar gå mot teatern då maken utbrister ca 30min efter öl-tåg diskussionen.
-Men du jag får ju dricka öl och köra bil här.
Jag ler lite för mig själv och tänker att ibland är han bra snabbtänkt min make. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar