tisdag 28 januari 2014

Klädinsamling

Vi fick en lapp om klädinsamling så vi började rensa ut lite. Jag hade mottot, ju mer jag slänger desto mer får jag köpa nytt. Det resulterade i nästan två fulla flyttkartonger, med kläder och skor som kunde slängas.
Jag fick även hjälpa maken med hans utsortering, då han hade noll koll.

-Ska du verkligen slänga manschettknapparna du fick till bröllopet?
-Är det där de är, dem har jag letat efter. Tänk att de satt i den här gamla skjortan.
-Det är skjortan du köpte och hade på bröllopet.
-Nej det är det inte, jag hade en vit skjorta på mig.
-Nej, vi kom överens om att du och marskalken skulle ha vita skjortor på er, men ni dök upp i varsin ljusblå skjorta som inte alls passade ihop med färgen på slipsarna. Jag redigerade ju färgerna på tackkorten för att skjortan skulle se mer vit än blå ut. 
-Jaha, okej. Då ska jag nog behålla skjortan ändå, kan du kolla resten av mina kläder så jag inte slänger något mer värdefullt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar