fredag 18 oktober 2013

Blausee

Vi skulle vandra en lagom lång tur som jag hittat. Så blev det inte riktigt, vi började dagen med att packa väskan, matsäck, vatten och en grönboll.
Vi packade in oss i bilen och satte kosan mot bensinstationen då bilen signalerade att han var törstig, då upptäcks det att vi har punka på ett av däcken. Det var fint väder och vi hade inte bråttom så vi fixade punkan. Mercedes är väldigt omtänksamma, vi hittade reservdäck, alla verktyg vi behövde samt ett par vita bomullshandskar så man ska slippa skita ner sig. Det där var snabbt avklarat och vi åkte vidare mot vandringsleden. Vi kom aldrig fram till vandringsleden, för de började skylta mot Blausee som är en nationalpark som det görs reklam om på hösten. Reklamskadad som jag är (maken och hunden ser inte reklam på samma sätt och kommer definitivt inte ihåg det långt senare) så bestämde vi oss för att kolla vad det är för något.
Blausee är väldigt förvånande och chockerande en blåsjö, det hade vi aaallldriiiig kunnat tro.
Jag har massor av bilder därifrån så här kommer ganska många bilder på blått vatten, skog, natur, ett par fiskar som bosatt sig i sjön och en get som bet mig i knät bland annat.

































Hundens första båttur i livet, han tog det lugnt som den båthund han är.































Jag fick vänta en bra stund på tåget. 


Så här ser den gröna bollen ut. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar