tisdag 1 oktober 2013

Besök av svärmor



 Efter bröllopet kom svärmor på besök, jag och hunden som är så snälla kom och hämtade henne i den här staden. Fribourg heter den för övrigt och man kan få tag på en god sallad och vin.


Dagen efter det drog vi till Luzern för att äta glass. Vi vandrade runt på bron och spanade på gubbar i båtar som försökte lägga till vid kajkanten, han var allt annat än snabb och effektiv. Vi fick även förmånen att kryssa mellan japanska turister men som tur är, så är man ju huvudet längre och har uppsikt och koll på läget.



Vi drog till Lavaux som ligger vid Genèvesjön och deras vinorama där man kan prova och köpa lokalt producerade viner. Vi körde med hjälp av gpsen men som vanligt hade jag och gpsen olika idéer om vilken väg som jag borde köra. Jag vann över gpsen och fick min vilja igenom, vi hittade rätt och fick förmånen att köra på den lilla snirkliga vägen på bilden. Man kan mötas på vägen utan att skrapa upp bilens sidor på stenmuren.

Vinoramat från utsidan, mer närodlade druvor är svårt att hitta.

 På lördagar är det marknad i stan, maken och svärmor besökte den medan jag var i skogen med hunden. Nu vet jag inte riktigt hur det såg men med tanke på vad de kom hem med så stämmer bilden ganska bra.
Efter marknaden åkte de och badade medan jag stannade hemma med hunden då han inte får bada. I hans värld räknas badning till tortyr.

De åkte först till gratisbadet utomhus och jag tror det kan sett ut så här, för maken ringde och sa att det var inte så kul. Så de skulle besöka badhuset istället.


Med tanke på hur länge de var borta och hur mycket vattenrutschbana de åkt så antar jag att det såg ut så här.

Men jag inbillar jag mig att det var så här det egentligen var. Man vill ju inte gå miste om något roligt.

 Sen besökte svärmor och maken tropikhuset, medan vovvis och jag var hemma.

Exotiskt bör det ha varit så det är fullt möjligt att tigrarna lurade i vassen.

Men det var nog inte mer spännande och vackert än så här. Vi vet ju alla att verkligheten sällan stämmer med reklambilderna. :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar