lördag 26 maj 2012

Vad har du gjort idag?

Det är en fråga som maken brukar ställa och förvänta sig att jag svarar något i stil med att jag pluggat, promenerat i skogen eller liknande. En helt vanlig fråga som jag kan ge helt oväntade ovanliga svar på.

-Vad har du gjort idag?
- Jag träffade mannen som är ute och går med sina getter i skogen.

-Vad har du gjort idag?
- Jag mötte en häst i skogen.
- Jaha, okej
- Ja alltså en häst utan ryttare eller skötare, bara en häst.

-Vad har du gjort idag?
- Letat efter Hnokki som rymde.
- Va?
- Ja han rymde när vi gick i skogen och jag misstänker att han sprang till hundskolan för han kom därifrån när jag hittade honom. Det var fem svettiga minuter, så nu går vi alltid i koppel den biten.
Jag hade honom fri och när vi kom ut ur skogen så stack han åt vänster istället för att fortsätta med mig rakt fram, hundskolan ligger ju åt vänster så han måste känt igen den. Han älskar ju skolan.

-Vad har du gjort idag?
- Inte så mycket, det har varit lugnt.
-Mmmm, det är ju bra

-Just det kanske ska berätta att jag körde ju på en gubbe idag.
-Berätta!
-Jag skulle handla mat så jag tog bilen till Köniz, hittade en toppen parkeringsplats. Lite större än de vanliga.
- En frauen plats?
-Nej jag tror inte det, det var mellan returstationen och en pelare. Pelaren till vänster och returstationen till höger, ganska nära ingången på u3, du vet.
Det var när jag höll på att rätta till bilen och backade några decimeter och sen fram igen så jag körde ju inte så snabbt. Helt plötsligt står det en gubbe på höger sida om bilen och jag troligtvis kört på honom, lite grann. Hade lite dåligt samvete för det som förare ska man ju ha koll men sen när jag kom ut ur bilen så kollade jag. Gubben har alltså gått där han inte alls ska gå och gått in i min ruta när jag höll på att parkera och därför får han skylla sig själv anser jag. Jag vet inte om det hör ihop men han hade ganska många plåster på ena armen.

-Vad har du gjort idag?
-Lekt arga leken med Bambi.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar