onsdag 25 januari 2012

Jobb jobb jobb

Nu rör det på sig här.
Pratade just med en kompis och berättade att jag sökt sommarjobb i Sverige, ett ekonomijobb. Om jag får det jobbet kommer jag vara i Sverige drygt 3mån, mitten av maj tom augusti. Nu kanske ni tycker det låter bra men det tyckte inte hon, så jag fick två jobbtips och en jobbagents kontaktinformation. Hon tycker jag ska satsa på jobb här istället, helst på det företaget som hon jobbar på för då kan vi luncha och ha roligt.
Jag tycker ju att det låter roligare än att sitta hemma med näsan i skolböckerna och förklara ekonomiska-termer noggrant och utförligt för läraren.
Jag kan ju gissa att maken tycker jag ska jobba här nere med ekonomi istället för att lämna honom drygt 3mån. I min värld klarar han sig ju inte utan mig.

1 kommentar: