tisdag 31 januari 2012

Hund

Jag vill ha en hund för jag det är så ensamt hemma om dagarna. Så i söndags så besökte vi en kennel med så söta hundar, Schipperker. Schipperke är en väldigt bra hundras som jag provat att bo ihop med under en tid. Rasen är frisk och mentalt stabil, vilket jag tycker är bra. De ska tydligen vara lätta att uppfostra, pigga och nyfikna. Men vissa frågor kräver ju ett svar innan vi skaffar hund.
Orkar jag ansvaret med en hund?
Vad gör jag med hunden om jag får jobbet i Sverige?
Vad gör jag med hunden om jag får heltidsjobb här nere?
Vad gör vi med hunden om vi ska på semester 3v (bröllopsresan)?
När kan man lämna en hund ensam 1-3tim för att handla, träna och sådant?
Jag vill undvika att jag som är drivande i att skaffa hund gör det och sen får maken ta allt ansvar och skötsel för jag fått jobb längre från hemmet än vad han har. Det är därför som jag har ett jag-perspektiv på frågorna.
Min allergi då?
Jag har ju bott med en Schipperke i 6mån ungefär och det gick bra samt att det senaste pricktestet visade att hund inte var någon fara men katter däremot.


1 kommentar:

  1. Klurigt sånt där. Katter är ju betydligt mer lätthanterliga, men är man allergisk är det ju svårt. Och väldigt dumt! Men det är ju faktiskt så att ett djur är väldigt mycket sällskap, även om många djurlösa människor inte begriper det.

    Men samtidigt är det ju mycket jobb, och man kan ju inte bara lämna dom sådär hursomhelst precis. Ska bli spännande att se hur det slutar detta :)

    Kramar!

    SvaraRadera