onsdag 14 december 2011

Gymkort del 1

Tyska kursen är avslutad och många av mina vänner har åkt hem till respektive land för jul&nyår. Ganska mycket vin och picknickar blev det innan de åkte, de åkte inte tillsammans men prickade in och åkte på ungefär samma dagar.
Så jag har väldigt mycket tid och tänkte ta mig i kragen och fixa det där gymkortet som jag tänkt på i ett år. Sagt och gjort jag tog mig dit igår och trodde det bara var att säga att jag ville ha ett årskort och betala så skulle allt vara frid och fröjd. Men så enkelt var det inte, först ville jag fråga lite om företaget maken jobbar på har rabatt hos gymmet. En kollega till maken hade nämnt något om det nämligen. Det var tydligen bara maken som hade rätt till den rabatten, jag fick lite broschyrer och 1-1.5h med personlig tränare lite senare idag. Efter den träningen kan jag få köpa gymkort.
Jag berättade det här för maken och då blev han så avis, han vill också ha långt jullov och få en gratis timme med personlig tränare. Men han får nöja sig med fondue på jobbet, av för mig okänd anledning ska de bli bjudna på det idag. Ska jag gissa så är det inte ostfondue utan den speciella köttfonduen man äter på julafton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar