onsdag 9 november 2011

Äventyr

Jag ska roa mig i morgon medan maken är på jobbet. En kompis frågade om jag ville följa med på en betald resa till Jungfraujoch och det ville jag. Med Schweiziska mått är Jungfraujoch en kulle med med svenska mått är det nog ett berg, Europas högst belägna tågstation ligger uppe på Jungrfraujoch, det är ungefär så mycket jag vet och att det är kallare där uppe än här nere. Sen skulle vi bli bjudna på vin-apero och lunch uppe på toppen samt tågbiljetterna.
Jag var tvungen att ringa en kvinna och anmäla intresse, kvinnan är amerikan skulle gissa på Kalifornien. Hon påpekade flera gånger att jag ska klä mig varmt för det är tydligen väldigt kallt däruppe och snö så solglasögon var livsviktiga. Nu vet jag att solglasögon är bra att använda speciellt när det är soligt och mycket snö, jag vet också att -5grader och sol inte är väldigt super kallt utan lite lagom mysigt. Men jag ska nog leta upp  min vinterjacka iallafall kan vara bra att ha.
Sen frågade hon hur jag stavar mitt namn, jag tog ju för givet att det var efternamnet. Det var det inte, hon ville bara ha mitt förnamn, första gången jag varit tvungen att stava Emma.
Blir nog skoj det här.

1 kommentar:

  1. Låter lite skumt att bli bjuden utan förhandskrav på motprestation. Se upp för aggressiva försäljningsmetoder, typ time share lägenheter på kanarieöarna. Kanske förväntas du betala dyrt för att bli delägare i en alphydda? Är det tur och returbiljett eller enkelbiljett ni får?

    Lycka till!
    Pappa

    SvaraRadera