lördag 3 september 2011

Promenad

Igår kväll innan maten tänkte vi gå till skogs. Maken ville träna och springa en slinga och jag gick med mina stavar, så vi hade sällskap till klätterställningen i skogen tanken var att vi skulle ses där när vi var klara. Jag gick min korta slinga och kom tillbaks till klätterställningen satte mig och väntade, och väntade och väntade. När det gått en halvtimme och räven kom lite närmare än vad jag är bekväm med så gick jag hem. Men innan jag gick hem så skrev jag i sågspånen under klätterställningen att jag gått hem och skrivit under med mina initialer, det tänkte jag inte ens på.
Efter 5-10min så kommer maken också hem, frågade om han sprungit ett väldigt långt varv i skogen och om han fick mitt meddelande.Han hade läst mitt meddelande och undrade varför jag skrev under med mina initialer, chansen att fler svenskar stämt träff just där är ju inte så stor.
Han hade sprungit och letat efter mig för han trodde jag gått vilse när jag tog så långtid på mig. VI har olika mått på hur lång respektive kort en slinga är. Han hittade mig ju också tillslut. Vi hade gått om varandra lite och hade inte räven kommit så hade jag snällt suttit och väntat på honom som vi bestämt. Han hittar mig alltid när vi delar på oss i skogen, shoppingcentrum, städer, badhus, badplatser mm. En gång fick jag gå och leta efter honom i ett shoppingcentra och jag hittade honom som publik vid ett Kaffemästerskap. Det var förvånande då han inte riktigt gillar kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar