lördag 27 april 2013

Hnokki shoppar

Hnokki tyckte att hans mat höll på att ta slut så vi borde köpa ny, så jag kasta in honom i bakluckan på bilen och vi gav oss iväg till djuraffären. Väl framme så parkerar jag i skuggan mittemot ingången till den stora butiken. Öppnar bakluckan och släpper ut Hnokki, han brukar hålla sig i närheten av mina fötter så jag stänger och låser bilen utan att titta på honom. När jag tittar ner mot mina fötter så är Hnokki borta, jag tittar mig omkring och ser honom inte. I ögonvrån ser jag hur dörren till butiken går igen och jag hör ett ljudligt PLING-PLONG, jag inser då att han knatat in i butiken. Djuraffärerna brukar ha en stor mat- och vattenskål i entrén så jag tror han parkerat sig där. Det hade han inte, jag ropar på honom samtidigt som jag också går in i butiken, han kommer inte. Jag går runt och tittar efter honom och ropar lite diskret, man vill ju inte skylta med att man tappat bort sin ouppfostrade hund. Hittar honom i gången med godis, han har då hunnit ragga upp en butiksmedarbetare och gullar med henne. När han ser mig och hör mig, han har garanterat hört mig hela tiden men inte brytt sig för han inte sett mig. Men när vi tittar på varandra så kan han inte komma undan utan han kommer gåendes mot mig med en gång som signalerar att butiken är självklart hans. 
Tyvärr har jag inga bilder som kan illustrera det hela. 



1 kommentar:

  1. Haha, ja det skulle man ju velat sett :) Ser att du lyckats fixa bloggarkiv, bra!

    Kram!

    SvaraRadera